perjantai 17. toukokuuta 2013

Euran kansallispuvut








Euran Pirtin kotiseutupäivillä 22.-25.7. on aiheena juhlapukeutuminen, johon liittyy tietenkin myös kansallispuvut. Vein omat kansallispukutyttöni pihalle pikkukäenrieskojen  keskelle.
Kansallispuku on kaunis asu, enemmän sitä voisi käyttää minun mielestäni juhlissa.
Olen aina pitänyt pikkukäenrieskoista Ne ovat kesän ensimmäisiä kukkia. Niissä ilmenee kevään heräämisen herkkyys. Ihan laapsesta asti kukat ovat kiehtoneet minua.Niitä pitää katsella ihan läheltä.

5 kommenttia:

  1. Kansallispuvut ovat aina kauniita ja perinteisiä! Niissä näkee todella kädentaidon parhaimmillaan, kun kaikki on yleensä tehty käsin.
    Tuota pikkukäenrieskaa en ole luultavasti koskaan nähnyt livenä, mutta kaunis on!

    VastaaPoista
  2. Kansallispuku on kaunis ja juhlava asu.
    Minullakin oli lapsena Hämeen puku ja se on vieläkin tallessa.

    VastaaPoista
  3. Kansallispuvut ovat kauniita. Minulla on Härmän puku, mutta se ei taida enää mahtua päälle :)

    VastaaPoista
  4. Kansallispukunukkesi ovat hellyttävän suloisia. Minulla on Juvan puku, johon kankaat kutoi äitini ja ompelin sen itse kansalaisopistossa. Tulee pidettyä valitettavasti aika harvoin.
    Yritin siirtää tuota pikkukäenrieskaa pihalleni, mutta se ei lähtenyt kasvamaan.

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttavat minua:)

Lukijat

Sivun näyttöjä yhteensä

Tunnustus Eijalta

Tunnustus Eijalta
KIITOS!

Kiitos Eijalle

Saatu Tainalta ystävänpäivänä 14.2. KIITOS!


Hae tästä blogista

gallery

Quilting Gallery Logo