maanantai 11. kesäkuuta 2012

Mökkiä siivoamassa

Se on joka keväinen homma; mökin siivous. Sitä huomaa sen, että mitä vanhemmaksi tulee sitä leväperäisempi on siivouksen suhteen. No tuuletin ja imuroin ja pyyhin ja pesin ikkunat ja lopuksi siivosin saunan.
 Mökillä on tietysti myös tilkkutöitä, tilkuttja, kun on... Kun pudistelin tätä peittoa, muistui mieleeni, että tämä on mun ensimmäinen tilkkupeittoni varmaan 15 vuotta vanha. Ei ollut takasyöttöä eikä paljon muutakaan, ompelukone kylläkin. En silloin tiennyt tilkkutekniikoista mitään. Ei ollut leikkuria ei viivainta eikä alustaa. Saksilla leikkasin nämä kolmiot yksitellen. Ompeleminen  oli vähän hankalaa, kun kolmiot olivat erkokoisia.



Tämän sinisen pöytäliinan olen ommellut paljon myöhemmin. Olen sen pessytkin monta kertaa. Se on mökin klaffipöydällä. Nytkin se piti pestä ja ajattelin ottaa siitä kuvan, kun se tuolla narulla heilui.








Mökin oven pielessä kukkiivat lemmikit. Sinisen lemmikin lisäksi on myös valkoista lemmikkiä. Lemmikki on mun lemmikki.









Sitten kun mökki on siivottu oli mukava polskahtaa saunan jälkeen virkistävään veteen.

2 kommenttia:

  1. Siistin peiton olet saanut ommeltua vaikka välineet ovat olleet "alkeelliset":)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentistasi blogissani, Eura ei olekkaan kovin kaukana tästä minun kotoani, suora tie on sinne, mutta en ole koskaan käynyt siellä. Hyvää kesän jatkoa ja juhannuksen odotusta ! t. http://sanosekukkasin.blogspot.com blogista

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttavat minua:)

Lukijat

Sivun näyttöjä yhteensä

Tunnustus Eijalta

Tunnustus Eijalta
KIITOS!

Kiitos Eijalle

Saatu Tainalta ystävänpäivänä 14.2. KIITOS!


Hae tästä blogista

gallery

Quilting Gallery Logo